onsdag 7 augusti 2013

Den senaste tiden

Har vi faktiskt varit ganska duktiga med träning! De varmaste dagarna har innefattat mycket simträning och promenaderna har det inte varit lika tätt med... Men det kan ju kvitta, resten av året känns det emellanåt som vi inte gör annat än traskar runt så lite omväxling kan ju va bra! ;)

Igår var vi och gästspelade i den andra sökgruppen som tillhör Svalöv för att ingen i min vanliga grupp kunde... Jag la upp en ganska krävande träning för Jacko, lite för att testa honom och nu var det ju spännande då det var relativt nya figgar för Jacko. Det blev tre figgar på varje sida och fokus på ligg och sedan skall...
Han jobbade på relativt bra men det märks ganska tydligt på Jacko vilka figgar han jobbar bäst med! Maria tyckte att jag i fortsättningen skulle välja ut att träna markeringarna på de figguranterna han jobbar bäst på för att bygga upp hans säkerhet ytterligare... Bra och konkret! Sen har Jacko varit ganska, tja vad ska man säga, mammig ute hos  figuranterna och kollat mycket efter mig mellan skallen. Min tanke har varit att figuranterna får bli mer intressanta och jag mindre... Men det höll inte Maria med om och tyckte gott att jag kunde låta Jacko spring tillbaka till mig från figgen och bara kanske fokusera på ligg ute hos figuranten... Och träna systemsök! Vilket ska bli kul då jag gillar systemsöket, men jag var rädd att det fick Jacko att tänka att han får lämna figuranterna alldeles för fort... Men det tyckte inte Maria! :) 

När alla var klara bestämde vi oss för tt lägga upp en liten uppletanderuta också. I rutan låg bara för Jacko främmande föremål och jag var spänd på att se vad han skulle göra i rutan.. Jag trodde innan att han skulle tycka detta var jättesvårt och la ribban på att jag skulle lägga av efter 2 upphittade föremål. Och det tog bara några minuter så var de inne i handen på mig! :) imponerad och stolt!!! (Även om Maria klagade på våra avlämnanden) 

Igår var vi också ute och cyklade för första gången, det gick jättebra! Långt över mina förväntningar, men man får vara lite försiktig med vad man säger till honom och inte låta allt för glad för då gör han små glädjeskutt och snurrar som kanske inte riktigt är att rekommendera under tiden man cyklar... ;)

Två dagar återstår av semestern och imorgon beger vi oss mot Karlskrona för att röntga om Jacko och sedan på kvällen träffa andra Tillyhillare! Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar