lördag 6 juli 2013

Tävlingsuppdatering!

Då var Jackos debut i officiell agility gjord. 
Skrållan började med start nummer 26 i agilityklassen, här kom hon på plats nr 15 då hon missade ett kontaktfält och gick ur slalom (suck, det som går sååå bra på träningarna nu!!). När vi kom av planen möts vi av en person med Jacko i handen(!?!?), då har token såklart rymt ut ur buren! Haha, ännu en gång är det tur att han är söt, rackarns hund! ;)
Så var det Jackos tur som start 45, jag blev himla nervös i starten då jag visste att det sprungit en hel del löptikar och det första Jacko gör är att sätta näsan i backen! Meen så fint han satt kvar och började precis som han skulle, tyvärr ändrade (?) jag handling på hinder nr 4 vilket gjorde att det blev liten snurr bakom och kom konstigt på nr 5 då vi fick till en vägran... Balansen kom efter tunnel och något hinder, här var jag alldeles för slapp och visade inte tydligt nog= en vägran till... Följde fint över fyra hinder och vippen, tog slalom på första försöket och kände till och med ett visst framåtsug! Kul! .....sen kom däcket och det tar han ju inte så där diskade vi oss. Jag är såååå nöjd med honom och kontaktfälten var alldeles alldeles lysande! Stolt som en tupp är jag över mina små gryn!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar