söndag 6 april 2014

Guldhunden arena

I fredags styrde jag Volvon mot Gåsamåla och Tinas föräldrar för att övernatta där. Sedan gav vi oss iväg mot Gulhunden arena kl 07.30 för en heldag i lydnadens tecken... :) 

Väl på plats fick vi träffa Liza och Mia, två fantastiskt duktiga tjejer som verkligen lever och andas hund! Härligt att lyssna på dem! 
Vi började med lite teori och sen var det dags för lite enskild träning med coachning av Mia, vi pratade framförgående och läggande under gång. Sen var det lunch och sedan ytterligare enskild träning med Liza, vi pratade om platsliggningen och vad jag ska träna på för att få en stabilare plats. Kanske behöver vi byta namn på det? Belöning att fokusera på framåt ( inte på mig). Belöna sedan bakom efter moment. 

Det blev en dag med massa tips och idéer, här ska tränas!

Ett stort tack till världens bästa uppfödare, Tina, som gjorde denna dagen möjlig! Jag tänker ofta på hur lyckligt lottad man är som inte bara fått världens bästa hund utan också en engagerad vän och uppfödare som peppar, bryr sig och hjälper till så fort det är något! Alla borde få ha det som jag! :)

Söket fick bli inställt idag, känner att vårt hem behöver min kärlek idag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar