torsdag 24 april 2014

Lägret

Har ju helt glömt att skriva hur det gick på lägret resterande dagar, så här kommer en liten summering:
Fredagen vill jag egentligen bara glömma... Det gick faktiskt inte bra alls... Jag försökte lägga sökträningen på det sätt som jag brukar när det ska vara lite enklare med lek och bus hos figgen men ack så fel det kan gå... Det blev ändå lite för mycket för Jacko och det blev irritation på stigen från min sida och då undviker Jacko mig och blir frustrerad över att han inte vet vad som gått fel... 

Sen gjorde vi ett uppletande och det skötte Jacko bra men han var fortfarande lite låg... Skrållan fick också en liten korridor med saker, varav en pip och det var såklart bara den som gällde! Haha! Gullehund! :)
Lördagen blev betydligt bättre! Kanske för att vi började dagen med denna utsikten på vår morgonpromenad 06.00...

Idag stod det rena hittövningar på schemat och total kravlös matte på stigen! Åh så bra det gick! Jacko var glad, jag var glad och vi fick beröm av figgarna! Kul! Sedan la jag ett litet spår till Jacko och under tiden det låg till sig passade vi på att svalka hundarna lite. 
Skrållan fick man klart bli lite arg på för att hon skulle gå med på att komma upp!

Spåret tog Jacko i en hast! Herregud, vi spårar väldigt sporadiskt och ändå kastar han sig över spåret! Härligt att se! :)

Söndagen avverkades snabbt i sökskogen, redan till lunch var vi klara med nio hundar! Även idag var det kravlöst och hittövningar som gällde men Jacko bjöd ändå på skall när figgen tog för lång tid på sig... Fina fina hund! :)
Inte fy skam att ligga figge i detta väder! 

Sedan gjorde vi en ny uppletanderuta en bit bort i en härlig mossig backe... Jacko gjorde ett kanonsnyggt uppletande! Ett fantastiskt slut på helgen! Skrållan fick uppletande både lör och sön också och tyckte det var såå skoj när vi bara hade lagt ut pipisar! :) 
Härligt trötta hundar hoppade sedan in i bilen för att bege sig hemåt...
TACK alla inblandade för all hjälp och en härlig påsk med många skratt!!! 
Avslutar med lite bilder från våra morgonpromenader...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar