torsdag 2 januari 2014

Vilket år!

Sitter och tittar tillbaka på mitt/vårt 2013 via Facebook och blir så jädrans stolt och glad! Att vi hunnit med Examen, MH, agilitykurs, agilitydebut, MT, köksrenovering, bytat jobb, massa sökträningar, inomhuslydnad, exteriörbeskrivning- KORAD, avelsförfrågan på ETT ÅR med strålande resultat!!! Helt sjukt nu när jag tänker efter... Aldrig i min vildaste fantasi kunde jag tro att det skulle bli ett så händelserikt år! 
Nu blickar vi framåt och undrar ju såklart vad som väntar runt knuten, den som lever får se!
Närmst i tiden är ögonlysning och DNA-prov. Det är sååå spännande nu när det börjar närma sig löpet för den lilla norska tiken ( feb/mars) som Jacko ska få dejta! Så nu håller vi tummarna för att proverna är ok. 
Nästan alla hundbloggar är vid den här tiden på året sprängfyllda med diverse mål som ska uppnås under 2014, även på våra träningar har det pratats en del om vad man har för mål. 
Jag har aldrig haft några mål i min hundträning förr, jag tror att man måste ha någon gnutta tävlingsinstinkt för att sätt en massa mål...
Självklart ska vi ha kul och finslipa teknik och samspel men det ser jag inte som något mål, den visionen har ju de flesta! 
Många pratar om tävling och efter mycket snack (fram o tillbaka) med träningskamrater funderar jag faktiskt på att testa appellen detta året, mest för att jag är nyfiken på vad jag behöver slipa på i söket, lydnadsbiten struntar jag blankt i (tävlingsmässigt), där vet jag vad vi behöver jobba på.... 

I påsk väntas ett sökläger med "vårt" sökgäng och Anna-Karins gäng, ska bli sjukt kul! Skogsmulle i dagarna tre! :)

Sen får agilitysäsongen dra igång snart också, saknar lite fart och galenskap i träningen just nu- det måste va agilityabstinens! ;)

I övrigt är jag glad över att 2014 är ett nytt blankt år med nya möjligheter och överraskningar! <3
Soffhäng! 

Julaftons morgon!

Julklappsutdelning! :)

Tack 2013, du var fantastisk! Hej 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar