torsdag 4 april 2013

Då var vi igång...

..med klickerträningen!
Varför har jag inte börjat med detta tidigare? Jacko fungerar ju jättebra med klicker! Igår gick jag med hundarna till stallet och på den sträckan vet jag att det brukar finnas en del skälliga hundar som Jacko går igång på så jag tog med klickern. Och mycket riktigt kom där hundar framflygande mot staketen, jag samlade ihop Jacko och klickade så fort han fokuserade på mig! Gick kalas! Det slutade med ett väldigt koppeltrassel till slut för Jacko gjorde allt han kunde för att få ett "klick"... Haha! ;)

I förmiddags var vi på klubben och tränade. Jacko fick va lös och så fort han var vid min sida "klick" gå iväg, kom till min sida "klick".... Till slut gick det inte att få honom från min sida! ;)

Som en liten utvärdering kan jag säga att jag i fortsättningen klickertränar med Jacko! Mycket mindre energi läggs på tjat och bråk mellan oss och vi är ett gladare team! Yes! Fortsättning följer med spänning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar