söndag 21 april 2013

En härlig kväll

Igår hade vi min lillasyster Maja och hennes sambo Emil på besök, och lilla pudeln Lisa också såklart! Maja är aktiv med hundträning, tävlar i agility-hopp klass 3!! Så jag tog tillfället i akt och tog med Maja ut i skogarna i Kolleberga för att köra lite sökövningar, så vi fick tränat lite denna lördag iaf - det var ju ingen sökkurs igår.

Jag började skicka Jacko på helt synlig figge och träna halv (?) markering, alltså tränade vi på att han skulle ligga ute hos figgen innan han fick godis och han är ju inte dum så de sista skicken la han sig självmant i en jädrans fart! ;)
Sen gjorde vi några "tant sök", vilket betyder att jag och Jacko går ut i skogen tillsammans med figgen i en stor båge och kommer in till platsen där figgen ska ligga liksom lite bakifrån, sedan lämnar vi figgen där för att gå i ytterligare en båge på andra hållet för att sedan komma tillbaka på den plats vi började ( mitt emot figgen i skogen) sedan skickar jag... Någon som förstod?!? Haha! Det är en väldigt uppskattad övning hos Jacko iaf! :)

Vi avslutade med en skön promenad i skogen så alla kunde leka av sig och bada i bäckar... hmm

När vi kom hem hade Gustav och Emil fixat med middagen! Så skönt, vårt kök består för tillfället bara av en spis och en diskbänk, köket beställdes igår och levereras i slutet av juni så vi får stå ut ett tag till! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar