söndag 28 april 2013

Underbara hundliv!

Trots att ytterligare en vecka fylld med kvällsmöten på jobb har passerat känns det som att det går framåt i hundträningen och de små stunder som ges till träning verkligen fungerar...

Helgen har gått i sökets tecken, igår var det kurs och Jacko verkade lite osäker på vad vi skulle göra när jag släppte honom på "vanliga" sökskick där han stannade på halva vägen, bytte riktning och sprang på fel (?) håll... Efter en liten paus och ny del av skogen körde vi "tant sök" och då gick han kanon! Fyra finfina skick!! Duktiga hund! :)

Idag vaknade jag av ett sms från Jessica som frågade om jag vill med ut och träna sök, och det ville jag såklart! Packade väskan och begav mig till skogarna i Kolleberga för att träna med tre dobberman! Gick jättebra! Det känns som markeringarna börjar sitta lite mer nu... :) efter grillning och härligt snack i skogen är jag nu hemma i köksrenoveringen igen...
Ser fram emot nästa veckas träningar och utmaningar!

Tjing tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar