söndag 16 juni 2013

Säsongens första tävling

Idag styrde jag bilen mot Höganäs lastad med lilla hunden, fyra ombyten, extra skor och matsäck. Av packningen att döma skulle jag nog kunna vara borta i en vecka! ;) 
Väl på plats startade vi som nr 28 i agilityklassen och diskade oss tyvärr när jag tryckte ut Skrållan efter slalomen och hon tog hindret från fel håll... Rackarns! 
Hoppklassen resulterade också i en disk när hon gick ur slalom och skulle så klart gå lite i slalomen på tillbakavägen också... 

Jag är ju en sån där tråkig tävlande som faktiskt inte bara tävlar för att vinna utan ser det som en liten utmaning i min träning, men självklart vill jag att det ska gå hela vägen nån gång! ;)
Visst var Skrållan som vanligt ganska skällig i buren utanför plan men väl inne på plan infann det sig ett härligt lugn hos henne. Allt klickade och det flöt på såå himla bra! Nu känns det som att Skrållan har lärt sig slappna av lite mer och då måste jag kanske tänka på att hålla fokus lite mer än vad jag gjorde idag... Alltid är det något vi måste finslipa! :) 
Nu är vi laddade med lite mer idéer till träningarna. Fina lilla söta Skrållan, idag var det bara hon och jag i en härlig liten bubbla! <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar