onsdag 22 maj 2013

klubbtävling Svalövs bk

Då var vi hemma igen och såå nöjda med kvällens övningar!!
När jag kom till klubben fanns där tre klasser att anmäla till: agility 1, hopp 1 och en nybörjarklass där man inte kunde bli diskad utan bara räknade fel. Skrållan anmäldes till alla tre och Jacko till agilityn och nybörjarklassen.
vi var en liten skara tävlande men det kändes väldigt bra, då behövde jag inte känna någon stress på plan. Skrållan startade som nr 2 i agilityklassen och fixade den galant, flytigt och fint men liiite snabb i starten. ;) Denna runda resulterade i vinst! fina duktiga lilla Skrållan!
Sen var det Jackos tur...och ja...vad säger man.... vi diskade oss nog på andra hindret... haha! Men jag är ändå sååå nöjd, anledningen till att det blev tokigt direkt var för att han inte alls kände sig bekväm med deras utformning på däcket, det såg ju inte alls ut som på klubben vi brukar träna på... sen var det fullt ös medvetslös, Jacko såg tunneln långt framme och bestämde sig för att springa dit innan han sprang dit jag pekade. Men trots att hela loppet var något galet var det ren och skär lycka som han utstrålade, ja jösses vad han hoppade och sprang! :) man får ju ha i bakhuvudet att han bara sprungit en hel bana typ 2 gånger tidigare i sitt liv.
Sen var det hoppklassen och den gick också väldigt bra, Skrållan lyssnade och det kändes som att jag får bättre och bättre koll på min handling för nu har jag liiiite tid mellan hindren, istället för att köra igenom loppen i fullständig panik! Rundan blev felfri men vi missade första platsen med en ynka sekund! ;)
Nybörjarklassen som inte innehöll några klätterhinder eller slalom var en riktig springbana och jag tror både Jacko och Skrållan tyckte det var jäkligt kul. Skrållan skulle egentligen blivit diskad då hon tog fel tunnelingång men klarade ju sig med 5 fel istället, inte oss emot!

Så för att summera kvällen ger jag både Skrållan och Jacko stora guldstjärnor! Detta var första gången vi körde agility i Svalöv och Jacko var hos mig hela (!) tiden även om det stod jätteintressanta hundar vid sidan och det luktade gott överallt på planen.

Jag tror både jag och mina små dårar växt några cm ikväll! ;)

Reminder till mig själv: small-hundar och large-hundar har liiite olika räckvidd när de hoppar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar