lördag 11 maj 2013

Uppletande & kursavslutning

Igår var Gustav ute hos Anders & Madde och hjälpte till att sätta granplantor. När jag kom hem från jobb tog jag med hundarna ut till de hårt arbetande pågarna och la ut en snårig(!) uppletanderuta... Ja jösses vad han sprang! Och hoppade! De första två tog han fint men de andra två fick jag hjälpa honom med, inte lätt att lyssna på näsan samtidigt som man måste ha full koll på var man sätter tassarna! ;)

Idag var det sista kurstillfället på sökkursen och det känns verkligen som vi har utvecklats MASSOR under den här tiden, inte bara i söket utan även mattejackohörihop har blivit mycket bättre! :)

Vi körde först ett räddningssök där jag ville utmana Jacko så han fick tänka till och han tycker nog räddningssöken är roligast!
Sedan var det dags för lite systemsök med liggmarkeringar som gick super! Känns som en perfekt avslutning...

Denna kurs har gett mig såå mycket! Allt från att vi kommit med i träningsgrupp till nya hundvänner och en hel del erfarenheter rikare... Jag säger som Anna sa till mig innan jag anmälde till kursen, "vill man lära sig hur sök ska gå till så är Maria den bästa och mest ärliga lärare man kan ha" -och det håller ja med om! Så nu får vi se om vi i framtiden vågar tävla i detta. Tummen upp för Svalövs brukshundklubb!!! :)

Frågan är nu vad vi ska fylla våra lördagar med?! Jag kan ju inte ha en "tom" dag i kalendern! ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar