tisdag 7 maj 2013

Måndagslydnad och sökgrupp!

Igår stod det efter några veckors frånvaro, lydnad på schemat! Båda yrvädren fick följa med då det äntligen är tillräckligt bra väder för att Skrållan kan sitta i bilen och vänta på sin tur.

Träningen började med en platsliggning, som är Jackos svagaste punkt. Jag stod som en godisautomat nära Jacko medan övriga gjorde som man ska... ;) det gick väl inte helt lyckat, reste sig ett par, tre gånger och något skall här och där! Men skam den som ger sig, träna, träna, träna!! I övrigt var det en ganska lugn och harmonisk träning nästan helt utan tjafs mellan oss. Skönt!

Vi avslutade med några slalom och kontaktfält. Sedan var det Skrållans tur, och där stod en agilitybana uppställd som modifierades något för att passa oss och det var inga större problem, bara att jag inte håller reda på mina banskisser i huvudet och visar hinder från "fel" håll... :)

Idag var det dags att besöka ett sökgäng som en av deltagarna i sökkursen är med i. Det var ett härligt gäng med många olika ekipage med mycket bra tänk och idéer. Så hädanefter är även tisdagar bokade för hundträning. :)

I sökgruppen är även svalövs mycket duktiga agilityinstruktör, Carina med, då passade jag såklart på att höra mig för ang kurs i slutet på maj. Så nu är vi anmälda till en helgkurs för Carina som vi håller tummarna för att den ska bli av!

Härliga vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar