onsdag 1 maj 2013

Träning på hemmaplan istället...

Idag önskar jag att jag bodde lite närmre min uppfödare. Tina anordnade en träff i Gåsamåla idag där många av Jackos syskon var med och många andra Tillyhillare såklart! Dessa träffar brukar vara jättetrevliga med mycket bra träning och glada skratt!

Tyvärr kostar det inte gratis att köra fram och tillbaka till Karlskrona så vi fick snällt stanna hemma denna gången... Såg massa härliga kort från dagen på facebook och längtar såå till i sommar när vi ska dit och förhoppningsvis pussa på små valpar också (Jacko ska troligtvis få halvsyskon i maj/juni)!

De som får köpa en av de kommande valparna kan skratta sig lyckliga, de får världens goaste uppfödare och en fantastisk hund (om de är som Jacko)!
Är så glad att jag fick köpa Jacko, min egen lilla prins! <3

Så istället för en tripp till Karlskrona körde vi lite uppletande i skogen som var skitsnyggt! Han använde näsan så jäkla bra och arbetade fint igenom hela rutan... Vi fokuserade en hel del på lydnaden hos mig innan jag skickade iväg honom, så det inte ska behöva va något ryck i halsband eller så. EN tjuvstart under träningen, då kom han direkt när jag kallade in igen. Toppen! Så glad och nöjd jag var på vägen hem! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar