tisdag 14 maj 2013

Måndagslydnad och tisdagssök!

Igår körde jag med mina två finingar till Åstorp för att träna lite lydnad... När jag kom dit hade träningskompisarna lagt upp sina planer, åh vad jag blir inspirerad! Min plan var som vanligt på lydnadsträningen att köra en del budföring och följsamhet... Jag bad de andra kolla på vårt fotgående, var han håller sig position- och energimässigt. Av kommentarerna att döma bör vi träna mer på att jag är tyst under tiden vi går, belöning ska komma oftare och att Jacko har en fin kontakt när han vill! :)
Det kändes som en väldigt lugn träning och Jacko gjorde fint liggande under gång och kändes allmänt sådär härligt fokuserad! Tummen upp för det!

Idag var det dags för att köra ut i sökskogen för att träna med sökgruppen. Jacko fick köra systemsök denna gång, med både stopp och flying på stigen och han fixade båda delar galant! Jag gillar att Jacko, när figgen blir passiv, fortfarande söker kontakt och avger ett och annat skall innan han kommer tillbaka till mig. :)
Det var en härlig träning med helt perfekt sökväder! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar