måndag 11 mars 2013

Framsteg!

Igår var en härlig dag, trots blåsten... Den startades med härlig sovmorgon och slappande i soffan. Inte förrän kl ett (!) tog jag mig i kragen och körde iväg till Gill för att träna lite agility... ;)

Åter igen kombinerades en klurig bana ute i Kropp...
Denna gången var Jacko först ut av mina två och vi fick beröm! Gill tyckte det hade hänt mycket sedan förra helgen och jag var sååå stolt över honom, nu mer tar vi flera hinder i följd och bakombyten är inte lika främmande längre... Det är ju trots allt klass två/tre banor som Gill dukar fram till oss och inte är det något undantag när det är Jackos tur! :) kan nog bli agilitytok av honom också!!
Sist ut var Skrållan och eftersom hon fått vänta på 8 (!) hundar innan det var hennes tur var jag övertygad att hon skulle vara totalt övertaggad, men ack så fel jag hade! Aldrig har Skrållan tagit en bana sååå snyggt på första försöket! Alla byten var så snygga och hon tog till och med kontaktfälten! Åhh ibland är man bara så jäkla nöjd!!! :)
Glada och nöjda åkte vi hemåt för att hämta upp Gustav som skulle träna i Höör. I Höör träffade jag min syster och hennes flatte och vi gick en lååång runda i skogen. Härligt! Så ännu en kväll somnade vi alla tre framför TV:n! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar