tisdag 26 mars 2013

Måndagens lydnadsträning

Måndagens lydnadsträning blev framflyttat till halv sex istället för klockan sju, vi var på plats lite efter sex och fick träna halva passet i dagsljus! Snart, snart kan vi även köra hem när det är ljust ute... :)

På plats var såklart också Anna med Eos och Danni. Jag bestämde mig för att finslipa lite av det jag vet att Jacko kan men som jag också vet att vi har slarvat med lite på sista tiden. Vi började med fotgåendet då han har en tendens att komma för långt fram, jag har svårt att inte berömma honom när han har kalaskontakt med mig men är en aningens långt fram... så jag får väl egentligen skylla mig själv att han går där han går.

Vi fortsatte med ligg under gång, Jacko har kunnat detta jättefint men jag har märkt de senaste gångerna att jag fått säga till honom två gånger och stanna till någon bråkdels sekund för att han ska lägga sig ner snabbt... Så då blev det träning på ligg i alla möjliga situationer och bara belöning när det är snabba reaktioner! emellanåt hade matte allt för snabba reaktioner och Jacko hann inte lägga sig förrän belöning kom, ouuups! ;)

Sen var det lite av det "vanliga" och en del träning på att titta på när Eos jobbade (svåraste övningen om man frågar Jacko).

Det är bra när vi är på Åstorps bk och tränar då de har alla agilityhindren framme så nästan varje pass här avslutas med lite kontaktfältsträning! Så småningom kan även Skrållan följa med och träna en runda på slutet, men för tillfället tror jag hon hellre ligger framför brasan och värmer sig istället för att vänta i kall bil! haha!

Snart är det påsk vilket innebär mer tid med mina hjärtan! ohh som jag längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar